Задачник 1 класу

Цей задачник був створений для учнів БеркоШко і разом з ними. Це збірочка різноманітних завдань, з якими можна не лише вивчити, а й полюбити математику :) З симпатичними ілюстраціями Ольги Кокошко, які можна розфарбувати на свій смак.

Частина завдань має однозначні відповіді, частина - варіативні, а також трапляються завдання, які не мають відповіді

(224 сторінки, формат А4, обкладинка м'яка)

obkl1.png
1-1

Першачки БеркоШко впродовж року старанно випробовували його.

Все, що можна було втілити предметно, втілювали:

  • будь то порівняння довжин
  • поняття десятка
  • усна лічба в грі "меморі"
  • знайомство з рівнянням за допомогою терезів

Заняття із задачником не передбачають наявності особливого обладнання, але дуже бажано подбати про те, щоб під час виконання завдань, в яких фігурують мотузочки, камінчики, сірнички тощо, відповідні предмети були у досяжності для учнів. 

Для виконання будь-яких арифметичних дій можна користуватись пальцями, паличками, камінчиками, чим завгодно доти, доки рахувати в уяві складніше, ніж перекладати предмети.

Задачник досить концентрований і охоплює дуже багато тем: і з арифметики, і з геометрії, і з логіки. 

З арифметики:

  • приклади, записані за допомогою знаків
  • словесні приклади (додавання і віднімання)
  • задачі на збільшення/зменшення (на дві чи декілька дій)
  • задачі на визначення порядку дій (наприклад, переливання води за допомогою різного об'єму місткостей)
  • оперування розрядами числа (на останніх тижнях навіть з'являються сотні)
  • завдання на порівняння чисел і, трішки пізніше, цілих виразів
  • дробові елементи у вигляді, наприклад, "половина сливи" чи "пів відра води".

також ближче до кінця починається поступова підготовка до понять "множення" і "ділення" у вигляді простих життєвих задач про "розділити порівну" чи "повторити скількись разів".

З логіки:

  • правдиві/неправдиві твердження
  • комбінації/перестановки - пошук всіх варіантів
  • продовження ряду
  • сортування
  • встановлення відповідності
  • задачі на взаємозалежності 

 

Геометричні завдання часто вплетені в логічні і арифметичні завдання, але є і самостійні.

Наприклад:

  • пояснити інопланетянину, що таке коло (до речі, це завдання виявилося дуже веселим :) )
  • відрізати якусь конкретну фігуру від іншої конкретної фігури (наприклад трикутник від п'ятикутника), і визначити, наприклад, скільки кутів одержимо в результаті
  • задачі на взаємне розташування геометричних фігур.   

Тематично завдання близькі дітям (чобітки, оладки, іграшки тощо).

Є і просто цікавий фактаж, доречно вплетений в задачі. Наприклад, як нумеруються будинки однієї вулиці. Про те, що берега річки розташовуються на різних висотах, і чому. Включені реальні коди шифрування як-то азбука Морзе чи код часів світової війни РАКИДЕМОНУЛЯ.

Є навіть трошки мовної тематики. Наприклад, складання літер українського алфавіту з спеціальним чином обмеженої мотузочки; голосні і приголосні літери. 

Завдання розміщуються по спіралі, раз у раз повертаючись до якоїсь теми або типу завдань, збільшуючи складність. Таким чином, діти поступово занурюються в тему, долаючи сходинку за сходинкою - які є їм під силу - і навіть не помічають, що вже в змозі вирішувати складні задачки.

Валентина Мержиєвська і Надія Молибога

instagramfacebookyoutube

Контакти

valency.rethink@gmail.com

+380 (63) 261 93 43