Чотири роки поспіль разом з учнями БеркоШко ми створювали задачники з математики. Темою задачника 4 класу стали космічні технології і трішечки наукової фантастики. Щоб зберегти історичну цінність, завдання, пов’язані з побутом і розкладом БеркоШко, залишились без змін, як і імена учнів, що випробовували ці завдання впродовж року.
Задачник впорядкований за 31 навчальним тижнем. Завдання кожного тижня, «до метеоритів», відповідають державному стандарту і охоплюють теми, які перебачені на ДПА. А «після метеоритів» подані більш творчі і олімпіадні завдання.
(223 сторінки, формат А4, обкладинка м'яка)
Задачник впорядкований за 31 навчальним тижнем. Цього року значну увагу було приділено задачам на швидкість, вправам з дробами й розв'язуванню рівнянь на кілька дій. Вправи на в’язання морських вузлів сприяють розвитку просторового мислення, яке готує дітей для подальшого вивчення геометрії. Крім того, підсумкова атестація передбачає чимало завдань з одиницями вимірювання, тому цьому аспекту також було приділено багато уваги.
Як і в попередніх задачниках, деякі завдання мають один традиційний розв'язок, тоді як інші можуть мати кілька варіантів вирішення. Є також завдання, в яких неможливо знайти жодного розв'язку — усе як у житті.
Цього року ми особливо звертали увагу на запис задач з послідовним викладенням думок, зазначенням одиниць вимірювання й поясненнями. Адже саме правильне використання одиниць вимірювання часто є показником здорового глузду — не можна додавати метри до кілограмів чи отримати дробову кількість людей у команді.
Отже, це завершальний задачник для молодшої школи. При розробці завдань мені було важливо, щоб діти зацікавилися математикою, отримували задоволення від пошуку рішень, не припиняли спроб і не боялися братися за задачі, які на перший погляд здаються незрозумілими. Молодша школа не лише закладає базу знань з арифметики та числових операцій, а й формує перше уявлення про геометричні фігури, числові послідовності, пошук невідомого та порівняння величин. Але найголовніше — вона формує емоційне ставлення до пізнання. Якщо в перші роки математика асоціюється з чимось веселим, цікавим і захопливим, то є шанс зберегти цю цікавість надалі — у розв’язуванні головоломок, задач і побудові математичних моделей.
Дуже вдячна моїм учням БеркоШко, з якими ми разом пройшли цей шлях. Завдяки вам ці задачники стали можливими!
Бажаю всім читачам отримати стільки ж задоволення від математики, скільки отримали ми. І не лише в молодшій школі, а й надалі.
Валентина Мержиєвська
valency.rethink@gmail.com
+380 (63) 261 93 43